donderdag 15 juni 2017

Hardlopen

In Duinkerke starten we om 08.30 uur met de eerste hardloopsessie van deze reis. 7 enthousiastelingen staan boven aan de trap bij het havenkantoor. Jan van de Rembrandt vraagt quasi verbaasd of ik de "boordcomputer" aan m'n arm heb meegenomen als ik mijn iPhone 7 in het hoesje wurm. Runkeeper is geactiveerd en Paul, Henk, Peppino en Jaap rennen mee. Jan en Rik gaan in wandeltempo op pad en gebruiken de 08.30-afspraak als stok achter de deur.
We lopen van de Yachtclub Mer du Nord over de brug, langs de melkpan-huizen, naar de boulevard en het strand.
Op de vroege maandagochtend wordt het strand al schoongeharkt met een tractor, de boulevard schoongeveegd met een wagentje, en rennen meer toeristen hun rondje. Ik knijp mijn ogen bijna dicht als we de harde tegenwind met stuifzand trotseren op de terugweg


Wat ik jullie nog niet wil onthouden is de zeer gastvrije ontvangst door de havenmeesters (v) Isabelle en Penelope. Zelfs vergezeld door Laure, die al 2 jaar weg is, maar spontaan haar vriendinnen en ex-collega's kwam helpen omdat OceanPeople weer binnen komt. Super !

Onze stroopwafels worden met gejuich ontvangen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten